Theory. Utopia. Empathy. Ephemeral arts – EST. 1990 – ATHENS LONDON NEW YORK

Η κυβέρνηση σχεδιάζει να «εξαφανίσει» την πλατεία Εξαρχείων – The government prepares the destruction of square Exarchia

in Local movement

Ήδη από τις αρχές του σχεδίου για την δημιουργία σταθμού Μετρό στα Εξάρχεια το ΚΕΝΟ ΔΙΚΤΥΟ πρόκρινε σαν κατάλληλο σημείο τοποθέτησης του σταθμού τον πεζόδρομο της οδού Τοσίτσα, σημείο που βρίσκεται ανάμεσα στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και μπορεί να εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή, τους κατοίκους, τους επισκέπτες και τους τουρίστες χωρίς να επιβαρύνει την πλατεία Εξαρχείων με πολύχρονα έργα. Όπως έχουμε πει με αφορμή και την ανάπλαση της πλατείας Ομονοίας παλιότερα αλλά και αυτήν του Πεδίου του Άρεως, κάθε ανάπλαση, ειδικά αν αποκλείει την πρόσβαση και κρατά για χρόνια, καταστρέφει τον κοινωνικό ιστό της περιοχής στην οποία συντελείτε. Τί απέμεινε από την παλιά πλατεία Ομονοίας μέχρι να κατασκευαστεί το έκτρωμα στο οποίο ζούμε τώρα; Ποιο ήταν το κόστος στην ζωή του κέντρου από τις πολύχρονες αναπλάσεις στην Ομόνοια και το Σύνταγμα; Ποιός απέμεινε στο Πεδίον του Άρεως μετά τα 4 χρόνια μιας βλακώδους ανάπλασης που κατασπατάλησε την δημόσια περιουσία αφήνοντας το Πάρκο έρημο και εγκατελειμμένο; Ένα Πάρκο, μια πλατεία, ένας δρόμος είναι ένας ζωντανός οργανισμός που ζούνε εκεί άνθρωποι. Δεν είναι τσιμέντα και  χώμα μόνο. Αυτό στην περίπτωση της πλατείας Εξαρχείων όπως και στην Πλατεία Κυψέλης και στην πλατεία Κολωνακίου, τις 3 πλατείες δηλαδή που ετοιμάζονται να καταστρέψουν οι κατασκευαστικές εταιρίες για χάρη της ΜΕΤΡΟ Α.Ε. μπορεί να αποδειχθεί ένα σχέδιο που θα μπλοκάρει την λειτουργία του δημόσιου χώρου της πόλης για χρόνια. Ειδικά στην περίπτωση της πλατείας Εξαρχείων είναι φανερό πως σκοπός της κυριαρχίας είναι να χρησιμοποιηθεί η κατασκευή του σταθμού του Μετρό για την καταστροφή του ιστού κοινωνικών αντιστάσεων που έχει δημιουργηθεί στην περιοχή και που στέκεται εδώ και χρόνια μόνιμο εμπόδιο στις απόπειρες επιβολής της νεοφιλελεύθερης κουλτούρας στην Ελληνική κοινωνία. Μέριμνα των ευαισθητοποιημένων και αγωνιζόμενων ανθρώπων είναι και πρέπει να είναι η άρνηση αυτού του σχεδίου, το σταμάτημα κάθε απόπειρας καταστροφής της πλατείας Εξαρχείων.

ΚΕΝΟ ΔΙΚΤΥΟ http://voidnetwork.gr

Παραθέτουμε εδώ άρθρο από ενημερωτικό site σχετικά με τα δρομολογούμενα πλάνα αναπλάσεων στο κέντρο της πόλης μας. Οι απαντήσεις, όπως κάθε φορά έτσι και τώρα θα δωθούνε στους δρόμους

Η κυβέρνηση σχεδιάζει να «εξαφανίσει» την πλατεία Εξαρχείων

Μπορεί η κυβέρνηση να κατηγορείται συχνά ότι έχει αφήσει την κατάσταση εντελώς ανεξέλεγκτη στα Εξάρχεια, φαίνεται όμως ότι για την κεντρική πλατεία της περιοχής έχει βρει τρόπο να… «καθαρίσει».

Η λύση σχεδιάζεται διά της «εξαφάνισης» της πλατείας με την εσπευσμένη εκκίνηση των πρόδρομων έργων για τη γραμμή 4 του μετρό (Αλσος Βεΐκου-Γουδή), για χάρη των οποίων θα σβηστούν από το χάρτη για πολλά χρόνια δύο ακόμη κεντρικές αθηναϊκές πλατείες, εκείνες της Κυψέλης και του Κολωνακίου.

Στις τρεις αυτές πλατείες, οι οποίες, μάλιστα, είναι και οι μοναδικοί ελεύθεροι χώροι μέσα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, θα δημιουργηθούν οι τρεις από τους 14 νέους σταθμούς που θα εξυπηρετούν τη νέα γραμμή, μήκους 13 χιλιομέτρων, που θα διαγράφει μια πορεία σε σχήμα ύψιλον. Οι μελέτες για το σημαντικό αυτό έργο υποδομής έχουν ξεκινήσει από τη δεκαετία του 2000, ενώ η δομή του περιγράφεται και στο νόμο για το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας του 2014.

Η θετική συμβολή της λειτουργίας των τριών υφιστάμενων γραμμών μετρό από το 2001 δεν αμφισβητείται από κανέναν και τα παράπονα που υπήρχαν στα πολλά χρόνια που γίνονταν τα κατασκευαστικά έργα έχουν προ πολλού ξεχαστεί. Ομως, η έναρξη των νέων έργων ανοίγει νέο κύκλο συζητήσεων που μοιάζει σαφώς να κινείται σε υψηλότερους τόνους, ειδικά στα Εξάρχεια.

Η μικρή τριγωνική πλατεία Εξαρχείων που θεωρείται από πολλούς θερμόαιμους «κάστρο», σύμφωνα με ρεπορτάζ του δημοσιογράφου Άρη Χατζηγεωργίου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος»,  θα πρέπει να κλείσει για τουλάχιστον μια επταετία και να μετατραπεί σε εργοτάξιο. Στη σχετική μελέτη, αναφέρεται πως θα μείνει ελεύθερος μόνον ο πεζόδρομος της Θεμιστοκλέους, ενώ θα χρειαστεί να καταληφθεί και μέρος των οδών που τη διατρέχουν στις άλλες δύο πλευρές της. Προφανώς οι κάτοικοι της περιοχής θέλουν το μετρό στη γειτονιά τους, αλλά υπάρχουν άλλοι που αντιδρούν. Κάποιοι θυμούνται και τον εμπρησμό, πριν από πολλά χρόνια, ενός μηχανήματος που έκανε εδαφολογικές μελέτες εν όψει του έργου…

Είναι γνωστό ότι σε περιόδους κινητοποιήσεων, όπως εκείνες που επετειακά συμβαίνουν κάθε 17 Νοεμβρίου και 6 Δεκεμβρίου, οι συγκρούσεις με την Αστυνομία είναι σφοδρές και η πλατεία Εξαρχείων μετατρέπεται σε ορμητήριο των αποκαλούμενων αντιεξουσιαστών. Ποια θα είναι τα νέα δεδομένα όταν η πλατεία θα είναι κλεισμένη με τις γνωστές λαμαρίνες; Τι θα συμβεί όταν πίσω από τις λαμαρίνες θα υπάρχουν αποθηκευμένα οικοδομικά υλικά και μηχανήματα ή όταν θα έχει ανοιχτεί ένα βαθύ φρέαρ για να κατασκευασθεί ο σταθμός; Η ΕΛ.ΑΣ. προβληματίζεται επί του θέματος αλλά περιμένει και τις οδηγίες της πολιτικής ηγεσίας που έδειξε χαρακτηριστική αδράνεια στις επιθέσεις που γίνονταν εδώ και καιρό με ορμητήριο τα Εξάρχεια και «θύματα» τα διερχόμενα από την Πατησίων τρόλεϊ.

Προβληματισμός επικρατεί και στο Δήμο Αθηναίων που πρόσφατα κλήθηκε να εγκρίνει τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου. Στην έγγραφη εισήγηση καλείται η κατασκευάστρια του έργου Αττικό Μετρό «να εξασφαλίσει την αποδοχή του έργου κατά τη φάση κατασκευής του από τους κατοίκους των περιοχών» και να έρθει σε «επικοινωνία με συλλογικότητες της περιοχής για την αποφυγή συγκρούσεων κατά τη διάρκεια της κατασκευής». Ιδιαίτερα για την πλατεία Εξαρχείων, ζητείται «η εταιρία να μεριμνήσει για τη λειτουργία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, που χρησιμοποιούν κοινόχρηστους χώρους της περιοχής γύρω από την πλατεία, την αποδοχή του έργου από τους καταστηματάρχες, ενώ η κατάληψη του κοινόχρηστου χώρου από το εργοτάξιο θα πρέπει να προγραμματισθεί για το μικρότερο δυνατό χρόνο».

Ο αντιδήμαρχος Γ. Χ. Αποστολοπουλος ανέφερε στο δημοτικό συμβούλιο ότι η Αττικό Μετρό υποσχέθηκε να αναπλάσει τις πλατείες με νέα σχέδια και να αποφύγει τις αντιαισθητικές λαμαρίνες που κλείνουν τα εργοτάξια, η αντιδήμαρχος Νέλλη Παπαχελά πρότεινε ανταποδοτικά για τα μαγαζιά που δεν θα μπορούν να βγάζουν τραπεζοκαθίσματα. «Καλή τύχη σε όσους προσπαθήσουν να φτιάξουν στα Εξάρχεια μετρό», ήταν η χαρακτηριστική αναφορά του δημοτικού συμβούλου της ΑΝΤΑΡΣΥΑ Π. Κωνσταντίνου, που επικαλέστηκε διαφωνίες των κατοίκων.

Σύμφωνα με την απόφαση της Αττικό Μετρό που ξεκίνησε στις 30/3/17 το διεθνή διαγωνισμό, οι ενδιαφερόμενες κατασκευαστικές εταιρίες θα πρέπει έως τις 30/6/17 να καταθέσουν προτάσεις για να επιλεγεί ανάδοχος ώστε να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες δημοπράτησης και να ξεκινήσει η κατασκευή στις αρχές του 2019. Η σύμβαση θα έχει συνολικό προϋπολογισμό 1,45 εκατομμύριο ευρώ.

Ομως, όπως αναφέρεται στην απόφαση, η Αττικό Μετρό διατηρεί το δικαίωμα να αναθέσει τα πρόδρομα έργα (αρχαιολογικά, παρακάμψεις δικτύων) με ξεχωριστή σύμβαση για να ξεκινήσουν συντομότερα και αυτή φαίνεται να είναι η κατεύθυνση. Ας δούμε όμως τι θα συμβεί στις περιοχές που θα κατασκευάζονται οι 14 σταθμοί ακολουθώντας τη σειρά με την οποία θα τους συναντούν οι συρμοί ξεκινώντας από Βορρά.

Πηγή: http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/2675505/i-kivernisi-schediazi-na-exafanisi-tin-platia-exarchion

Latest from Local movement

Παπαροέλληνες

Ο μικροαστισμός ως προαπαιτούμενο του φασισμού Οι φασίστες δεν θα μπορούσαν να
Go to Top