Andrew Culp, Dana Papachristou, Brett Zehner- Ομιλία / Συζήτηση – Δευτέρα 21-11-2022- Θέατρο Εμπρός

November 18, 2022

Σε ένα ανοιχτό πάνελ, οι Andrew Culp, Dana Papachristou και Brett Zehner θα συζητήσουν πολιτιστικές, αισθητικές και τεχνικές παρεμβάσεις στην τέχνη και την κοινωνία σήμερα, σχετικά με ζητήματα της παγκόσμιας αυτοκρατορίας, της ανόδου της ακροδεξιάς, του τεχνοκαπιταλισμού και της παράλυσης του ρεφορμισμού. Πώς μπορεί η τέχνη, η καλλιτεχνική έρευνα και δημιουργία να αντιμετωπίσει αυτές τις συνθήκες; Μπορεί η χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας να αποτελέσει εργαλείο και όπλο για την ανατροπή των συστημάτων εξουσίας και ελέγχου; Ποιες τακτικές διαμορφώνονται μέσω της τέχνης και πώς μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε;

Τα βιβλία του Andrew Culp “Dark Deleuze” (2016) και “A Guerilla Guide to Refusal” (2022), καθώς και η ταινία του “Machines In Flames” (2022, https://machinesinflames.com/3) θα χρησιμοποιηθούν ως σημεία εκκίνησης της συζήτησης, μαζί με τα βιβλία της Dana Papachristou “Art as a War Machine” (2022) και του Brett Zehner “Machines of Subjection” (2019). Το πάνελ θα έχει τη μορφή παρουσίασης και συζήτησης, μεταξύ συζητητών και επισκεπτών. Είσοδος ελεύθερη.

ΔΕΥΤΕΡΑ 21/11/2022
ώρα έναρξης 18.30

Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο
Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ
(Ρ. Παλαμήδη 2, Ψυρρή)

Διοργάνωση:
To aesthate
https://www.facebook.com/toaesthate
+Ινστιτούτο [Πειραματικών Τεχνών]
https://www.theinstitute.info
Κενό Δίκτυο
https://www.voidnetwork.gr

___

Ο Andrew Culp (MA 2009, PhD 2013) είναι Καθηγητής Ιστορίας και Θεωρίας των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Διευθυντής του προγράμματος MA Aesthetics and Politics (από την άνοιξη του 2023) στη Σχολή Κριτικών Σπουδών και στο πρόγραμμα MA Aesthetics and Politics του California Institute of the Arts (CalArts).
Στο πρώτο του βιβλίο, Dark Deleuze (University of Minnesota Press, 2016), προτείνει μια επαναστατική νέα εικόνα της σκέψης του Gilles Deleuze, κατάλληλη για το πανταχού παρόν περιβάλλον των μέσων ενημέρωσης στο οποίο ζούμε 24 ώρες της ημέρα-7 μέρες την εβδομάδα, και έχει μεταφραστεί σε οκτώ γλώσσες. Στα ελληνικά κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Επέκεινα το 2019 σε μετάφραση του Παναγιώτη Τριτσιμπίδα και της Χλόης Κολύρη.
Με το δεύτερο βιβλίο του, A Guerrilla Guide to Refusal (University of Minnesota Press, 2022), οπλίζει τον αναγνώστη με την κριτική θεωρίαως μέρος ενός ταξιδιού μέσα από έναν αναρχικό πληροφοριακό πόλεμο, τους queer παραβάτες και την εξέγερση της Μαύρης κουλτούρας.
Αυτή τη στιγμή εργάζεται πάνω σε δύο έργα: μια νέα δομιστική θεωρία της κρατικής Αρχής και μια κριτική ιστορία της κυβερνητικής από εκείνους που την ανατρέπουν από το εσωτερικό της. Τα γραπτά του Culp για αυτά και άλλα θέματα έχουν δημοσιευτεί στα περιοδικά Flügschriften, Radical Philosophy, symplokē, parallax, angelaki, Deleuziana, The Alienocene και boundary 2.
Ως μέλος της Destructionist International, δημιουργεί επίσης ταινίες και άλλα μέσα. Το πιο πρόσφατο είναι το πειραματικό ντοκιμαντέρ Machines in Flames (2022), το οποίο διερευνά την κληρονομιά του τεχνο-σαμποτάζ.

http://www.andrewculp.org/

Η Ντάνα Παπαχρήστου είναι θεωρητικός και καλλιτέχνης του ήχου που εστιάζει στον συνδυασμό καλλιτεχνικών ειδών με τη χρήση νέων μέσων. Σπούδασε μουσική (πιάνο, κλαρινέτο, σύνθεση),μουσικολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Πολιτισμικές Σπουδές και Σπουδές Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στο τμήμα Σπουδών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσηςστο ΕΚΠΑ, εμβαθύνοντας στο μεταπτυχιακό της (2012) στη “σχέση της μουσικής και της ζωγραφικής στο πλαίσιο του μοντερνισμού, μέσα από την αλληλογραφία των Shoenberg και Kandinsky”. Σπούδασε επίσης σύνθεση με τους Θεόδωρο Αντωνίου, Nestor Taylor, Fergus Curry και Αναστάση Φιλιππακόπουλο. Είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος με θέμα την “Αισθητική των Νέων Τεχνών των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στα έργα Anti-Oedipus και Milles Plateaux των Deleuze και Guattari” από το Paris VIII – Vincennes – St. Denis και το Ιόνιο Πανεπιστήμιο (2020).
Τα τελευταία χρόνια έχει συμμετάσχει σε διεπιστημονικά ερευνητικά προγράμματα σχετικά με τη σύγχρονη μουσική και τη σχέση της με άλλα είδη τέχνης, σε διάφορα μουσικά και γεωγραφικά προγράμματα και έχει εργαστεί ως καθηγήτρια μουσικής στην εκπαίδευση. Ασχολείται με τον ήχο, τη μουσική, το περπάτημα, το δημόσιο χώρο και την performance και είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας akoo.o, με την οποία ασχολείται με τη σύνθεση ηχητικών περιπάτων και ακουστικών περιπάτων με τη χρήση τοπο-ειδικών μέσων και γεω-τοποθέτησης.
Έχει εργαστεί ως υπεύθυνη εκπαίδευσης στο πρόγραμμα της Δημιουργικής Ευρώπης “Β-Air: Art Infinity Radio, music for babies, toddlers and vulnerable groups” για το TwixtLab, στο Ειδικό Σχολείο Κωφών και Βαρηκόων στην Αργυρούπολη της Αθήνας. Σήμερα είναι διδάσκουσα (Θεωρία Μέσων και Performance) στο Τμήμα Πολιτισμού, Δημιουργικών Μέσων και Βιομηχανιών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Βόλο και μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο.

https://soundcloud.com/danapapachristou

Ο Brett Zehner είναι θεωρητικός των μέσων και καλλιτέχνης που γράφει για τις τεχνολογίες της αντίστασης. Το διδακτορικό έργο του, Machines of Subjection, διερευνά την πανταχού παρούσα εμφάνιση των μέσων πρόβλεψης με τη μορφή της μηχανικής μάθησης. Η έρευνα αυτή αποσκοπεί στην εννοιολόγηση μιας νέας μορφής πολιτικής εξουσίας, όπου η ατομική λήψη αποφάσεων αντικαθίσταται από την πανταχού παρούσα προβλεπτική υπολογιστική διαδικασία. Για παράδειγμα, οι θεωρίες του σχηματισμού ταυτότητας και της απόκτησης γλώσσας πρέπει να επικαιροποιηθούν με την εμφάνιση της λεγόμενης επεξεργασίας φυσικής γλώσσας και ενός ευρέος φάσματος αντιληπτικών τεχνολογιών πραγματικού χρόνου που αντιστοιχούν στη στατιστική συνάθροιση στη μηχανική μάθηση.

Ως καλλιτέχνης της ψηφιακής γλώσσας, η Brett ενδιαφέρεται επίσης για τους νέους αισθητικο-πολιτικούς σχηματισμούς που αναδύονται μέσα από τις καλλιτεχνικές εξερευνήσεις της τεχνητής νοημοσύνης. Τα τελευταία πέντε χρόνια ο Brett έχει προβληματίσει τα όρια της συνεργατικής λογοτεχνικής πρακτικής, των εννοιολογικών και υπολογιστικών μορφών τέχνης, καθώς και των κοινωνικών πρακτικών που ενημερώνονται από την ακαδημαϊκή και κοινοτική έρευνα. Αυτός ο πειραματισμός έχει λάβει τη μορφή διαφόρων ενδιάμεσων έργων που δοκιμάζουν τα όρια των τεχνολογικών πλατφορμών και τη σχέση τους με τις οικονομίες της προσωπικής έκφρασης. Ο Brett έχει μοιραστεί το ερευνητικό και δημιουργικό του έργο διεθνώς. Αυτή τη στιγμή είναι μεταδιδακτορικός υπότροφος στο Πανεπιστήμιο στις Σπουδές Επιτέλεσης και στα Υπολογιστικά Μέσα και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης από το UC San Diego.

https://brettzehner.net/

_______

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ την εξαντλημένη έκδοση του βιβλίου ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΝΤΕΛΕΖ του Andrew Culp – εκδόσεις Επέκεινα -σε μετάφραση του Παναγιώτη Τριτσιμπίδα και της Χλόης Κολύρη

https://voidnetwork.gr/wp-content/uploads/2022/11/%CE%A3%CE%BA%CE%BF%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%BD%CF%8C%CF%82-%CE%9D%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CE%B6-Andrew-Culp.pdf

Previous Story

Libertarian communism- Isaac Puente

Next Story

We Must Unlearn the Lie That State Violence Is Inherently Legitimate- Interview with Kelly Hayes


Latest from Events

SPOKEN WORD FESTIVAL- SUN 11/2/2024 Thessaloniki

Mια συνάντηση της νέας γενιάς ποιητών αφιερωμένη στην ζωντανή spoken word κουλτούρα, ένα φεστιβάλ για τις νέες multi media μορφές παρουσίασης της ποίησης

Γιάννης Μπίλλας- Η αυταπάτη της πράσινης ανάπτυξης και το πρόταγμα της αποανάπτυξης – 23/11 ΕΜΠΡΟΣ

Το Κενό Δίκτυο καλεί τον εκπαιδευτικό- βιοκαλλιεργητή και συγγραφέα Γιάννη Μπίλλα σε μια ομιλία- κριτική της κυβερνητικής προπαγάνδας για την "πράσινη ανάπτυξη" και παρουσίασης

NOISE AGAINST WAR Festival – feat. DROR FEILLER

ΚΕΝΟ ΔΙΚΤΥΟ http://voidnetwork.gr NOISE AGAINST WAR Festival Αντιπολεμικό φεστιβάλ avant-garde, πειραματικής και θορυβικής μουσικής αφιερωμένο στα θύματα της καταστροφής της Παλαιστίνης που συντελείται αυτή
Go toTop